Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Cedo fabryka 2020

Fot. Cedo

Potrzeba jest matką wynalazków, a w przypadku działu zakupów pierwszym krokiem do rozpoczęcia procesu zakupowego. Zanim jednak dojdzie do finalizacji i nowa usługa, komponent czy surowiec trafią do firmy, kupców czeka wieloetapowa praca. Spoczywa na nich także duża odpowiedzialność – w myśl zasady: pokaż mi swoich dostawców, a powiem ci, jaką firmą jesteś. O tym, jak wygląda praca kupca opowiada Magdalena Leszczyńska-Trela – Kierownik Działu Zakupów w firmie Cedo.

 

Czym zajmuje się kupiec? Kupowaniem. Choć wydaje się to logiczne, to rzeczywistość jest bardziej złożona, a sam zakup materiałów niezbędnych do produkcji jest wierzchołkiem góry lodowej. Dział zakupów przede wszystkim dba o prawidłowość funkcjonowania procesu zakupowego i kontroluje wszystkie jego etapy, tak aby finalny zakup spełniał kryteria jakościowe, kosztowe i operacyjne. Do tego dochodzi przestrzeganie wewnętrznych procedur, dopilnowanie wydatkowania, tak aby było zgodne z założonym budżetem oraz budowanie długofalowych relacji z dostawcami. Słowem – mnóstwo zadań. Dlaczego są one takie ważne? Bo wiele mówią o samej firmie – o jej kondycji i pozycji na rynku, ale przede wszystkim o wartościach, jakie wyznaje i jakim jest partnerem w biznesie. Dział zakupów w pewien sposób stoi na straży tego, by określony przez firmę kierunek był nie tylko ładnie brzmiącym hasłem, ale także realnym działaniem. Jak do tego podejść w praktyce?

Cedo fabryka KW

Zasada numer jeden: weryfikować

W życiu nie warto wierzyć na słowo. W biznesie tym bardziej – trzeba sprawdzać i testować zanim zapadną kluczowe decyzje. Weryfikacja oferty handlowej, a także możliwości operacyjnych i jakościowych potencjalnych dostawców to jedno z podstawowych zadań kupca.

– Na co dzień reprezentujemy interesy Cedo, ale przede wszystkim naszych klientów biznesowych, na zlecenie których realizujemy dany proces. Staramy się jak najlepiej spełniać ich oczekiwania, z uwzględnieniem wszelkich wewnętrznych standardów. Przy wyborze nowego dostawcy nie bazujemy wyłącznie na przedstawionej ofercie handlowej. Na tym etapie przeprowadzamy audyty jakościowe, techniczne i operacyjne, często testujemy próbki w zewnętrznych laboratoriach lub prowadzimy panele konsumenckie – tłumaczy Magdalena Leszczyńska-Trela i dodaje: jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi dostawcami, bierzemy udział w rozwiązywaniu problemów – jakościowych czy operacyjnych. Cenimy długofalowe relacje biznesowe i staramy się ich wspierać w rozwoju – dlatego, jeśli nasz sprawdzony partner potrzebuje np. dodatkowej certyfikacji, byśmy mogli dalej współpracować, jesteśmy gotowi wesprzeć go w przygotowaniu do audytu. Praca kupca nie kończy się w momencie zrealizowania dostawy, wtedy otwiera się kolejny etap. Zasada numer dwa: być wiernym swoim zasadom

Świat, w którym żyjemy ciągle się zmienia – jako świadomi konsumenci coraz częściej zwracamy uwagę nie tylko na jakość produktu, ale także na warunki pracy i przestrzeganie norm etycznych w przedsiębiorstwach. I tu właśnie dużą rolę odgrywa dział zakupów. Jeśli jako firma chcemy, by nasze produkty odpowiadały na te oczekiwania, wspomniany dział powinien zadbać o dobór właściwych dostawców, urzeczywistnić nasze założenia co do misji, wizji i wartości firmy.

– W Cedo preferujemy dostawców, którzy pozytywnie przeszli audyt zapewniający bezpieczeństwo produktom     tj. BRC lub IFS oraz audyt etyczny w zakresie poszanowania praw człowieka, warunków pracy,      higieny, bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska w oparciu o wymagania standardów BSCI czy SMETA. Dodatkowo wielu naszych klientów przeprowadza własne audyty, których przejście jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia współpracy. Ważna jest dla nas także troska o środowisko naturalne, dlatego współpracujemy z dostawcami, którzy wykorzystują komponenty oznakowane logo FSC potwierdzające odpowiedzialne gospodarowanie zasobami leśnymi. Dopiero spełnienie wymagań dotyczących kryterium jakościowego, kosztowego i etycznego oraz odpowiednie możliwości operacyjne dają solidne podwaliny do rozpoczęcia współpracy i zbudowania długofalowej relacji biznesowej – tłumaczy Magdalena Leszczyńska-Trela. – Warto cenić swoich partnerów biznesowych – w końcu to oni są najlepszą wizytówką firmy i wiele mówią o nas samych – podsumowuje.