Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

rebranding
Rebranding marki na pewno nie zalicza się do łatwych procesów. Ponadto jedno spośród pierwszych skojarzeń pojawiających na myśl o nim to spore koszty. Wiele marek interesuje jednak zmiana wizualizacji marki - kiedy rebranding jest konieczny? 

 

 

 

 

Czym jest rebranding? 

Rebranding jest strategicznym procesem modyfikacji oraz ewolucji komunikacyjnej, wizualnej czy wartościowej sfery marki w odpowiedzi na zewnętrzne albo wewnętrzne czynniki. Opiera się na dobrze przemyślanym kształtowaniu części identyfikacji wizualnej, przekazu marki czy pozycjonowania celem osiągania zamierzonych efektów. 

Obejmować może zmianę tonacji komunikacji, palety kolorystycznej, logo lub całości filozofii marki. Proces ten nierzadko stanowi efekt analizy SWOT, konieczności dostosowania się do dynamiki zmian rynkowych, zmian w strategiach biznesowych albo korekty negatywnego wizerunku. Właściwie wykonany rebranding doprowadzi do wzrostu rozpoznawalności, lepszego pozycjonowania i zaufania wśród klientów.

 

Kiedy postawić na rebranding marki? 

Sytuacji, w przypadku których warto przemyśleć kwestię skorzystania z rebrandingu, jest sporo. Niektóre z nich związane są z koniecznością wprowadzania zmian. Zalicza się do nich: 

  • problemy wizerunkowe,
  • aspekty prawne,
  • rozpady oraz przejęcia przez inne przedsiębiorstwa, 
  • kłopoty techniczne,
  • fuzje. 

Wiele firm bierze pod uwagę rebranding także z powodu, że:

  • pragnie zmienić sposób komunikacji, grupę odbiorców i razem z tym, pojawia się u nich decyzja na temat nowego otwarcia,
  • zmianie uległ zarząd, który ma własną wizję na wizerunek,
  • chce odświeżenia wizerunku, gdyż dotychczasowy towarzyszył firmie wiele lat. 

 

Czym odznacza się odpowiedni rebranding? 

Właściwie przeprowadzony rebranding, bez względu na to jak szeroki zakres prac będzie obejmował, ma wiele istotnych cech, które odpowiadają za długofalowy sukces. Opiera się on głównie na odpowiednio przemyślanych decyzjach, analizie konkurencji, rynku i potrzebach klientów. Nie stanowi tylko zmiany wizerunku, ale strategiczny wybór prowadzący do określonego celu biznesowego. Wszystkie z nowopowstałych elementów mają za zadanie zastępować poprzednie w dany sposób. Projekty odznaczają się najwyższym poziomem wykonania i opisują kompleksowo zupełnie nowy wizerunek. Przeprowadzenie wszelkich zmian powinno przyczynić się do podnoszenia wartości konkretnej marki, zatem żadne działania nie mogą być ,,krokiem w tył'' w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.