Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

efektywność sprzedaży
Gdyby nie problemy z dostępem do informacji oraz konieczność codziennego wykonywania tych samych, często nużących zadań skuteczność i wydajność każdego sprzedawcy mogłaby znacząco wzrosnąć. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak zwiększyć efektywność działów handlowych poprzez automatyzację procesów sprzedaży. Sprawdź, które z dostępnych rozwiązań IT cieszą się obecnie największym uznaniem wśród przedsiębiorców!

 

Skuteczna sprzedaż dzięki cyfryzacji procesów 

Planowanie rozmów telefonicznych i spotkań z klientami, układanie harmonogramu pracy, wysyłka e-maili, przesyłanie i archiwizacja dokumentów, przypisywanie klientów do odpowiednich przedstawicieli handlowych - to tylko wybrane zadania, z którymi każdego dnia musi mierzyć się wielu sprzedawców. Na szczęście każdą z tych czynności można zautomatyzować. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i cyfryzacji procesów sprzedaży pracownicy są lepiej zorganizowani, a przede wszystkim wydajni w obsłudze aktualnych klientów i pozyskiwaniu nowych oraz budowaniu z nimi trwałych relacji, co w efekcie przekłada się na wzrost sprzedaży.  

Wśród dostępnych rozwiązań IT dla działów handlowych dużą popularnością cieszą się obecnie aplikacje typu CRM. To innowacyjne narzędzia, które wspomagają i automatyzują procesy związane z pozyskiwaniem klientów, a także utrzymywaniem ich przy sobie. Czym tak naprawdę jest i do czego służy system CRM? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajdziesz poniżej. 

 

Co to jest system CRM?

System CRM (z ang. Customer Relationship Managment) to zbiór zadań, procedur i narzędzi pozwalający na efektywne zarządzanie relacjami z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Choć CRM powstał w latach 90., powielając wówczas wykorzystywane w latach 80. systemy SFA i CSS, to dopiero w ostatnim czasie zyskał ogromną popularność. System ten usprawnia procesy biznesowe w zakresie marketingu, sprzedaży, obsługi klienta czy zarządu. 

 

Główne narzędzia CRM:

 

  • SFA – (z ang. Sales Force Automation) - automatyzacja sprzedaży,
  • Call Center – telefoniczna obsługa klienta,
  • Contact Center - rozwinięcie koncepcji Call Center, system zbiera, gromadzi i przetwarza dane z różnych kanałów komunikacyjnych jak np. e-mail, czat, SMS, strony www.,
  • Knowledge Management – zarządzanie wiedzą,
  • Campaign Management – zarządzanie kampaniami,
  • Lead Management – zarządzanie namiarami,
  • Key Account Management – zarządzanie klientami kluczowymi,
  • Trade Promotion Management – zarządzanie promocjami.

CRM sprawdzi się niemalże w każdej firmie - zarówno takiej, która dopiero stawia pierwsze kroki w branży, jak i tej z ugruntowaną pozycją na rynku. Wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami to dobre rozwiązanie dla firm, którym zależy na m.in. szybkim rozwoju, utrzymaniu wysokich standardów obsługi klienta, budowaniu lojalności konsumenckiej, czy uodpornieniu się na skutki rotacji pracowników.

 

Korzyści z wdrożenia CRM

Czy inwestycja w nowoczesne i sprawdzone technologie się opłaca? Jak najbardziej! Wdrożenie systemu CRM ma wiele zalet. Główną jest oczywiście znaczący wzrost przychodów i zysków. Właściwie dobrane oprogramowanie CMR umożliwia opracowanie skutecznego planu zwiększenia sprzedaży na następny rok. To jednak nie wszystko. Dostęp do dużej ilości danych zgromadzonych w jednym miejscu pozwala szybko zadecydować, gdzie niezbędne są cięcia, a gdzie wystarczą jedynie zniżki i rabaty. 

System CRM zadba również o dobrą organizację pracy. Dostępna lista zadań i kalendarz pomogą usystematyzować wszystkie działania oraz zlecenia. Dzięki CRM nie zapomnisz już o wykonaniu ważnego telefonu czy spotkaniu z klientem!

 

Najważniejsze korzyści wynikające z wdrożenia systemu CRM:

  • wzrost przychodów i zysków,
  • efektywna obsługa klienta,
  • lepsza organizacja pracy,
  • zwiększona sprzedaż krzyżowa i sprzedaż rozszerzona dla obecnych klientów,
  • dostępność do informacji ułatwiających podejmowanie kluczowych decyzji,
  • optymalizacja działań marketingowych.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą, średnią czy dużą firmę - system CRM będzie świetnym sposobem na jej dynamiczny rozwój!

 

Pamiętaj!

System CRM jest innowacyjnym narzędziem, którego głównym zadaniem jest pomoc w usprawnieniu i automatyzacji wybranych procesów sprzedażowych. Nie możesz oczekiwać tego, że samo oprogramowanie upora się ze wszystkimi problemami biznesowymi.

 

Czym kierować się przy wyborze CRM dla firmy?

To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy podjęli decyzję o automatyzacji procesów w firmie. Badania wykazują, że dobrze dobrany i skutecznie wykorzystany CRM może przyczynić się nawet do 30-40% wzrostu sprzedaży. 

Zdaniem ekspertów najlepszy system do zarządzania relacjami z klientami to taki, który w pełni odpowiada na potrzeby organizacji. Zakup najbardziej wyszukanego i zarazem najdroższego CRM wyposażonego w liczne funkcje i narzędzia nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Co więcej, w przypadku małych przedsiębiorstw posiadanie tak rozbudowanego systemu może okazać się zupełnie bezużyteczne. Firma, która chce wdrożyć CRM do działu sprzedaży, musi mieć świadomość celów, jakie chce osiągnąć. Odpowiedz sobie na kilka pytań: “Dlaczego i do czego potrzebuję CRM-u?”, “Czego oczekuję od systemu?” itp. Zastanów się także, kto będzie korzystał z CRM-u – pracownik obsługi klienta, pracownik działu sprzedaży, szef działu sprzedaży, dział marketingu, a może zarząd? 

Wybierając CRM dla firmy, warto zwrócić uwagę również na inne aspekty, które w znacznym stopniu wpływają na komfort obsługi systemu. Na myśli mamy tutaj m.in. przyjazny interfejs, podstawowe funkcje, dodatkowe funkcje, elastyczność, skalowalność, bezpieczeństwo, dostawcę i cenę.

 

Wskazówka!

Nie szukaj systemu CRM podobnego do tego, z którego korzystałeś w przeszłości lub korzystasz obecnie – skoro właśnie rozpocząłeś poszukiwania nowego oprogramowania, oznacza to, że uprzednio stosowane rozwiązania IT nie przyniosły zamierzonych efektów

 

Od czego zacząć?

O czym już wielokrotnie wspominaliśmy, szczególnie istotna w tym przypadku jest dogłębna analiza oraz określenie celu. Najlepsze systemy do zarządzania relacjami z klientami dostępne na polskim rynku są w stanie zautomatyzować praktycznie wszystkie procesy sprzedaży. Niemniej jednak należy robić to umiejętnie, aby wdrożenie CRM-u przyniosło oczekiwane korzyści. Dlatego też tak bardzo istotna jest szczegółowa analiza procesów prowadzenia i zamykania sprzedaży.

Proces zmian warto rozpocząć od audytu procesów wewnętrznych oraz warsztatów, na których zespół pod wodzą moderatora opracuje skuteczne rozwiązania, które następnie będzie chętnie i sukcesywnie wdrażał. Dzięki temu pracownicy szybko poczują się swobodnie, a co najważniejsze będzie im łatwiej przystosować się do nowych warunków pracy. Odpowiednie przygotowanie w dużym stopniu wpływa na sukces wdrożeń systemu CRM, dlatego specjaliści z Infinity Horizon, zawsze działają tymi dwoma krokami poprzedzającymi. Kolejnym etapem są właściwe prace wdrożeniowe, którym celem jest automatyzacja wybranych procesów sprzedaży przy pomocy funkcjonującego już oprogramowania CRM.

 

CRM - rozwiązanie dla dużych i małych firm!

Wbrew powszechnie panującym przekonaniom systemy CRM nie są dedykowane wyłącznie dużym przedsiębiorstwom. Na wdrożenie zaawansowanych rozwiązań IT mogą zdecydować się również właściciele niewielkich firm, nawet tych jednoosobowych. Warto wiedzieć o tym, że aplikacje dla małych i średnich organizacji nie są tak rozbudowane, jak te przeznaczone dla korporacji. Zazwyczaj skupiają się one na automatyzacji kluczowego dla firmy procesu np. obsługi klienta lub działu marketingu

 

efektywność sprzedaży
Gdyby nie problemy z dostępem do informacji oraz konieczność codziennego wykonywania tych samych, często nużących zadań skuteczność i wydajność każdego sprzedawcy mogłaby znacząco wzrosnąć. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak zwiększyć efektywność działów handlowych poprzez automatyzację procesów sprzedaży. Sprawdź, które z dostępnych rozwiązań IT cieszą się obecnie największym uznaniem wśród przedsiębiorców!

 

Skuteczna sprzedaż dzięki cyfryzacji procesów 

Planowanie rozmów telefonicznych i spotkań z klientami, układanie harmonogramu pracy, wysyłka e-maili, przesyłanie i archiwizacja dokumentów, przypisywanie klientów do odpowiednich przedstawicieli handlowych - to tylko wybrane zadania, z którymi każdego dnia musi mierzyć się wielu sprzedawców. Na szczęście każdą z tych czynności można zautomatyzować. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i cyfryzacji procesów sprzedaży pracownicy są lepiej zorganizowani, a przede wszystkim wydajni w obsłudze aktualnych klientów i pozyskiwaniu nowych oraz budowaniu z nimi trwałych relacji, co w efekcie przekłada się na wzrost sprzedaży.  

Wśród dostępnych rozwiązań IT dla działów handlowych dużą popularnością cieszą się obecnie aplikacje typu CRM. To innowacyjne narzędzia, które wspomagają i automatyzują procesy związane z pozyskiwaniem klientów, a także utrzymywaniem ich przy sobie. Czym tak naprawdę jest i do czego służy system CRM? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajdziesz poniżej. 

 

Co to jest system CRM?

System CRM (z ang. Customer Relationship Managment) to zbiór zadań, procedur i narzędzi pozwalający na efektywne zarządzanie relacjami z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Choć CRM powstał w latach 90., powielając wówczas wykorzystywane w latach 80. systemy SFA i CSS, to dopiero w ostatnim czasie zyskał ogromną popularność. System ten usprawnia procesy biznesowe w zakresie marketingu, sprzedaży, obsługi klienta czy zarządu. 

 

Główne narzędzia CRM:

 

  • SFA – (z ang. Sales Force Automation) - automatyzacja sprzedaży,
  • Call Center – telefoniczna obsługa klienta,
  • Contact Center - rozwinięcie koncepcji Call Center, system zbiera, gromadzi i przetwarza dane z różnych kanałów komunikacyjnych jak np. e-mail, czat, SMS, strony www.,
  • Knowledge Management – zarządzanie wiedzą,
  • Campaign Management – zarządzanie kampaniami,
  • Lead Management – zarządzanie namiarami,
  • Key Account Management – zarządzanie klientami kluczowymi,
  • Trade Promotion Management – zarządzanie promocjami.

CRM sprawdzi się niemalże w każdej firmie - zarówno takiej, która dopiero stawia pierwsze kroki w branży, jak i tej z ugruntowaną pozycją na rynku. Wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami to dobre rozwiązanie dla firm, którym zależy na m.in. szybkim rozwoju, utrzymaniu wysokich standardów obsługi klienta, budowaniu lojalności konsumenckiej, czy uodpornieniu się na skutki rotacji pracowników.

 

Korzyści z wdrożenia CRM

Czy inwestycja w nowoczesne i sprawdzone technologie się opłaca? Jak najbardziej! Wdrożenie systemu CRM ma wiele zalet. Główną jest oczywiście znaczący wzrost przychodów i zysków. Właściwie dobrane oprogramowanie CMR umożliwia opracowanie skutecznego planu zwiększenia sprzedaży na następny rok. To jednak nie wszystko. Dostęp do dużej ilości danych zgromadzonych w jednym miejscu pozwala szybko zadecydować, gdzie niezbędne są cięcia, a gdzie wystarczą jedynie zniżki i rabaty. 

System CRM zadba również o dobrą organizację pracy. Dostępna lista zadań i kalendarz pomogą usystematyzować wszystkie działania oraz zlecenia. Dzięki CRM nie zapomnisz już o wykonaniu ważnego telefonu czy spotkaniu z klientem!

 

Najważniejsze korzyści wynikające z wdrożenia systemu CRM:

  • wzrost przychodów i zysków,
  • efektywna obsługa klienta,
  • lepsza organizacja pracy,
  • zwiększona sprzedaż krzyżowa i sprzedaż rozszerzona dla obecnych klientów,
  • dostępność do informacji ułatwiających podejmowanie kluczowych decyzji,
  • optymalizacja działań marketingowych.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą, średnią czy dużą firmę - system CRM będzie świetnym sposobem na jej dynamiczny rozwój!

 

Pamiętaj!

System CRM jest innowacyjnym narzędziem, którego głównym zadaniem jest pomoc w usprawnieniu i automatyzacji wybranych procesów sprzedażowych. Nie możesz oczekiwać tego, że samo oprogramowanie upora się ze wszystkimi problemami biznesowymi.

 

Czym kierować się przy wyborze CRM dla firmy?

To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy podjęli decyzję o automatyzacji procesów w firmie. Badania wykazują, że dobrze dobrany i skutecznie wykorzystany CRM może przyczynić się nawet do 30-40% wzrostu sprzedaży. 

Zdaniem ekspertów najlepszy system do zarządzania relacjami z klientami to taki, który w pełni odpowiada na potrzeby organizacji. Zakup najbardziej wyszukanego i zarazem najdroższego CRM wyposażonego w liczne funkcje i narzędzia nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Co więcej, w przypadku małych przedsiębiorstw posiadanie tak rozbudowanego systemu może okazać się zupełnie bezużyteczne. Firma, która chce wdrożyć CRM do działu sprzedaży, musi mieć świadomość celów, jakie chce osiągnąć. Odpowiedz sobie na kilka pytań: “Dlaczego i do czego potrzebuję CRM-u?”, “Czego oczekuję od systemu?” itp. Zastanów się także, kto będzie korzystał z CRM-u – pracownik obsługi klienta, pracownik działu sprzedaży, szef działu sprzedaży, dział marketingu, a może zarząd? 

Wybierając CRM dla firmy, warto zwrócić uwagę również na inne aspekty, które w znacznym stopniu wpływają na komfort obsługi systemu. Na myśli mamy tutaj m.in. przyjazny interfejs, podstawowe funkcje, dodatkowe funkcje, elastyczność, skalowalność, bezpieczeństwo, dostawcę i cenę.

 

Wskazówka!

Nie szukaj systemu CRM podobnego do tego, z którego korzystałeś w przeszłości lub korzystasz obecnie – skoro właśnie rozpocząłeś poszukiwania nowego oprogramowania, oznacza to, że uprzednio stosowane rozwiązania IT nie przyniosły zamierzonych efektów

 

Od czego zacząć?

O czym już wielokrotnie wspominaliśmy, szczególnie istotna w tym przypadku jest dogłębna analiza oraz określenie celu. Najlepsze systemy do zarządzania relacjami z klientami dostępne na polskim rynku są w stanie zautomatyzować praktycznie wszystkie procesy sprzedaży. Niemniej jednak należy robić to umiejętnie, aby wdrożenie CRM-u przyniosło oczekiwane korzyści. Dlatego też tak bardzo istotna jest szczegółowa analiza procesów prowadzenia i zamykania sprzedaży.

Proces zmian warto rozpocząć od audytu procesów wewnętrznych oraz warsztatów, na których zespół pod wodzą moderatora opracuje skuteczne rozwiązania, które następnie będzie chętnie i sukcesywnie wdrażał. Dzięki temu pracownicy szybko poczują się swobodnie, a co najważniejsze będzie im łatwiej przystosować się do nowych warunków pracy. Odpowiednie przygotowanie w dużym stopniu wpływa na sukces wdrożeń systemu CRM, dlatego specjaliści z Infinity Horizon, zawsze działają tymi dwoma krokami poprzedzającymi. Kolejnym etapem są właściwe prace wdrożeniowe, którym celem jest automatyzacja wybranych procesów sprzedaży przy pomocy funkcjonującego już oprogramowania CRM.

 

CRM - rozwiązanie dla dużych i małych firm!

Wbrew powszechnie panującym przekonaniom systemy CRM nie są dedykowane wyłącznie dużym przedsiębiorstwom. Na wdrożenie zaawansowanych rozwiązań IT mogą zdecydować się również właściciele niewielkich firm, nawet tych jednoosobowych. Warto wiedzieć o tym, że aplikacje dla małych i średnich organizacji nie są tak rozbudowane, jak te przeznaczone dla korporacji. Zazwyczaj skupiają się one na automatyzacji kluczowego dla firmy procesu np. obsługi klienta lub działu marketingu

 

Strona 2

Być dwa kroki do przodu – o efektywnej logistyce w zakładzie produkcyjnym

Baumit IonitColor – przepis na czyste powietrze w domu